Juu-u, Tampereen suunnalla Lempäälän Ideaparkissa tuli tehtyä reissu yhtäkkiä. Mies sai ruoan jälkeen idean, että jos ei laitetakaan lapsia päiväunille vaan lähdetään ajamaan Ideaparkkiin. Sinne siis lähdettiin ja lapset ottivat nokoset autossa. Parkkipaikka oli taas tupaten täynnä, kuten siellä varmaan aina on. Muutamat tilausajo bussit ja parkkipaikkaa silmänkantamattomiin. Melkoinen väkimäärä.

Aluksi mentiin syömään. Hesburgeriin.... Helpoin vaihtoehto lasten kanssa. Kuopus veteli lasten ateriasta hampparin ja osan mun ranskalaisista. Esikoinen söi lasten asterian ranskalaiset. Käynti ei jäänyt turhaksi sillä jotain löytöjäkin tehtiin ja kaikki semmoisia mitä olen etsinyt pitkään. Keittiöön löytyi matto, mulle "hienostelu kengät", harja pihalle lehtien soralta lakaisua varten (siihenkin hommaan tarvii olla tietynlainen harja, että homma toimii eikä lakaise myös soraa pois) ja esikoinen sai vihdoin oman sateenvarjon. Sateenvarjo on ollut toiveissa pitkään, mutta en ole löytänyt kuin hempeitä tyttöjen varjoja tai sitten pääkallovarjon mikä oli selkeästi pojille mutta oli liian karsea noin pienelle pojalle mielestäni.  Siinä taisi olla ostokset tällä kertaa.

Sattumalta törmäsin myös opiskelukaveriini. Tai mies hänet ensin bongasi ja lähetti mun luokse (kun oltiin eri paikoissa sillä hetkellä) Mulla on vieläkin tosi iloinen olo kyseisestä tapaamisesta. Tajusin siinä kun kaveri oli lähtenyt, että kuljin naama hangon keksinä paljon jälkeenpäinkin.  Luultavati  vastaantulijat miettivät mistä hoitolaitoksesta tuo on karannut kun yksinään noin virnuilee. (Eihän täällä vakavien ihmisten maassa sovi ainakaan yksinään hauskaa olla, sitä pidetään liian omituisena)   ;)

Nyt ollaan taas kotona turvallisesti ja lapset ovat nukkuneen jo hyvän tovin. Mä juttelin mesessä erään toisen ystävän kanssa ja sain inspiraation kutomisesta. Ystävä nimittäin harrastaa neulomista/kutomista (miksi sitä nyt sanotaankaan eri puolilla suomea).  En ole vuosiin mitään kutonut, mutta nyt ajattelin, että alkaisin kutomaan kuopuksen nukeille vaatteita.  Olen kyllä pitkään asiaa miettinyt, mutta en ole keksinyt mitä kutoisin. Nyt on siis kohteena nuket. Ne eivät välitä, vaikka mun tekeleet olisivatkin hieman epätäydellisiä.  :) Sopivan pieniäkin ovat....