Täytyy taas laittaa näitä lasten juttuja, jotka on itselle aina niitä päivän piristyksiä. Meillä kun kuitenkin eletään normaalia lapsiperheen arkea ja blogissa on viime aikoina ollut tosi paljon vaan sisustus höpinää. Eli paljon muutakin siis meidän perheessä tapahtuu kuin vain kodin sisustamista.  :)


Kuopuksen suusta (Neiti 2v7kk)
Pelattiin muistipeliä: oli neidin vuoro kääntää kortteja ja sieltä paljastui hamsteri. Tyttö hihkaisi heti: kattokaan monsteri! (vähän meni sanat sekaisin, hih) Meillä siis puhutaan paljon myös monstereista. Esikoisella kun on ns. monsteri autoja.

Esikoisen suusta (Poika 4v 8kk)
Esikoinen tuli halaamaan äitiä ja kietoi ensin kädet kaulaan ja sitten jalat vyötärölle ja totesi: "Äiti, mun jalatkin rakastaa sua".

On kiva kuulla olevansa rakastettu. Erityisesti jos jalatkin rakastaa  :)  Meidän perheessä kyllä halataan ja pussataan ja sanotaan useasti että rakastetaan toisiamme. Olen siitä tosi iloinen. Tähänkin aiheeseen liittyisi tämmöinen "lasten suusta" juttu. Mies sen osaisi paremmin kertoa, mutta koitan nyt muistella ...eli jotenkin näin:

Tapahtui eräänä iltana.
 Mies on ollut peittelemässä esikoista ja tälläinen keskustelu kuuluu: 
isä ei sun tarvi joka ilta kertoo että rakastat mua. Kyllä mä tiedän että sä rakastat mua...joskus vaan kerrot..

Meillä siis näemmä joskus  jopa kyllästytetään lapset kertomalla liian usein rakastavamme. No joo, tuskimpa. Esikoisella vain on nyt vaihe, että hän on iso poika eikä hänelle tarvitse koko ajan "muistuttaa" asioista. Oli sitten kyse jostain käyttäytymis säännöistä tai rakastamisesta. Hän muistaa ja tietää kyllä kaiken, onhan hän jo ISO POIKA!   :)