Eräänä aamuna pukeuduimme yhtäaikaa kuopuksen kanssa. Tyttöä palelsi vaatteiden vaihdon yhteydessä ja kun oli saanut päivävaatteet päälleen totesi, ettei enää ole kylmä ja kysyi paleltaako äitiä. Vastasin, että äitiä paleltaa vieläkin, koska äiti on vilukissa. Tyttö siihen vastasi: "Minä en nyt ehdi silittää vilukissaa."

En usko tytön ymmärtäneen lainkaan mistä oli kyse, vaan yhdisti vilukissan oikeisiin kissoihin. Kävimme nimittäin juuri vkloppuna papan luona ja kuvassa tyttö silittelee papan kissaa. (Mun kissa, mutta jäi vanhemmilleni, kun muutin opiskelemaan.)

 

Pihalle lähdön yhteydessä ollaan kuultu mm. tälläisiä juttuja:

- Tytöllä on Goretex kengät ja sanoo niitä jalkaa laittaessaan "Mulla on koreat kengät".  Pieni kuulovirhe tai sitten ei osaa sanoa Goretex sanaa.

Vaikka kuopukselta onnistuu helposti niin tyttöjen kuin poikienkin touhut niin välillä selkeitä tyttömäisiä piirteitä paljastuu. Äskettäin kun olimme taas ulos lähdössä ja siitä ilmoitettiin lapsille niin kuopus heti alkoi miettiä: "Minkäs pipon minä sitten laittaisinkaan"  Heti pukeutumis asiat mielessä, että mikäs pipo näyttäisikään hyvältä. heh heh ja jos joku kuvittelee tytön ottavan mallia äidistään niin väärässä on. Mun vaatevarasto on huomattavasti köyhempi mitä kuopuksen. Mulla on tasan tarkkaan yksi pipo, mutta tytöllä monia... eli lasten vaateasiat kyllä paljon paremmin. 

Lisäksi täällä on viimeisen mummula reissun jälkeen yksi tapaus enemmän joka puhuu melkein päivittäin mummulaan menosta ja kyselee milloin mennään taas mummulaan, milloin mennään mummulaan???!! Usein myös toteaa, että mummulaan on niin pitkä matka.