Edelleen esikoinen asialla näissä jutuissa.

Tämä tapahtui juuri hetki sitten. Kuopuksen huoneesta kuului heräämis ääniä (oli päiväunilla ja veli oli herännyt aiemmin). Poika sitten innostui, että pikkusisko herää ja sanoi mulle "mä meen katsomaan". Menikin saman tie, mutta pikkusisko heräsikin väärällä jalalla ja alkoi itkemään jotain huoneessaan. Poika tuli sitten tuohtuneena mun luokse keittiöön ja sanoi topakasti: "Äiti mee sä nyt tuonne lapsenvahdiksi, kun se ei oikein sovi mulle!" Mulla oli naurussa pidättelemistä.

..........................

Eilen soitin neuvola-ajan pojalle ja kerroin hänelle siitä, kun kovasti kyseli kenelle soitan. Noh, meidän poika joka saattaa vaikuttaa välillä kovinkin rohkealta on silti sisimmässään herkkä ja ujostelee välillä vieraissa tilanteissa. Neuvolassakin on käyty reilu vuosi sitten viimeksi niin poikaa alkoi heti jännittää ja totesi minulle heti, ettei hän semmoisissa enää käy. Lisäsi vielä varmuuden vuoksi: "Mä lopetan neuvolassa käynnit NYT!"

Harmi vain, ettei niitä käyntejä niin vain lopeteta. Vielä pari kertaa olisi neuvolassa käyntejä jäljellä esikoisen kanssa. Itse voisin käydä vaikka kerran kuukaudessa neuvolassa, sillä meillä on niin ihana terkkari, että hänen kanssaan menee aika kuin siivillä kun höpötetään. (Lapsista tietenkin.)