Eilen oli täydellinen maaliskuinen kevätpäivä. Mikäs siinä oli vastaanottaa viikonloppua ja tehdä vielä viimeinen työpäivä ennen pari päivän huilaus taukoa. Aamulla oli pakkasta -11 mutta se laski päivän aikana -3 eli oikein ihanaan ulkoilusäähän. Aurinkoi paistoi ja häikäisi niin että lapset valittivat siitä kun silmiin sattui. Se ei tietenkään ollut kivaa. Minä tietysti räpsin kuvia minkä ehdin.

Aurinkohan se sieltä katon takaa kurkistaa! Lumipeite katolla on massiivinen ja todella PELOTTAVA! Alkuviikosta kun oli muutama päivä plussakelejä niin lunta tulikin katolta alas vähäsen ja meidän lumiestekin lähti irti ja oli eräänä aamuna maassa. Lapsia joutuu hätistelemään koko ajan kauemmas räystäistä.

 

Takapihan terassille aurinko porotti puolen päivän aikaan todella kuumasta. Mulla oli mustat sisähousut kun käväisin siinä ja reisiä suorastaan kuumotti. Vaikka siis oli vielä se -3 pakkasta niin aurinko lämmitti niin että räystäältä tippui vesi. Sulattaa se aurinko siis pakkasellakin lumia :)

Päivässä oli tosiaan myös pieni jännitys momentti. Lapsille asiasta ei oltu edes kerrottu, mutta minä odotin erästä pakettia saapuvaksi. Jännitin siis tuleeko se perille viikonlopuksi vai ei. Noh, tulihan se!!!

Kuva jo paljastaaki mitä posti meille toi. Wii konsolin ja sports sekä sports resorts pelit. Matkalla vielä on lapsille Mario kart peli jota minunkin tekee mieli pelata kun siinä on se hauska ratti jolla ohjataan. Sekä Wii fit varmaan lähinnä minulle, mutta katsotaan innostuuko joku muukin siitä.

Vaikka odotinkin konsolia kovasti vklopuksi niin olin kyllä ihan viilipyttynä ja päätin lähteä kuopuksen kanssa hiihtämään. Aurinkoisella säällä ulkoliikunta menee toki konsolipelaamisen edelle! Harmillista vain ettei mulla ole suksia! Keväthanget olisivat niin houkuttelevat! Jouduin siis kävelemään kun neiti hiihti. Mut ehkä mä joskus ne sukset saan. Mies ei ole innostunut hiihtämisestä eikä ole ottanut vakavasti mun suksien ostamis vihjailuja. En minäkään nyt sanoisi että välttämättä kovin usein hiihtäisin ja talvet kun voivat olla hyvinkin vähälumisia, mutta menishän ne samat sukset kai mun loppu iän niin siihen verraten investointi ei kai kauhean suuri olisi. Niin ja olenhan mä miestäkin houkutellut että jos itselleenkin sukset hankkisi niin joskus voitaisiin koko perhe käydä hiihtämässä.

Tyttö hiihti kodin vieressä olevassa puistossa jossa meneekin sopivasti yksi kaupungin hiihtoladuista. Lumihanki kannatteli mua hyvin ja uskalsin siis lähteä ladun viereen kävelemään (lunta oli siis siinä kohtaa paljon) Pääsinkin pitkälle.... niin pitkälle ettei kannattanut enää palata takaisin kun yhtäkkiä.....

.....HUMPS olinkin polviani myöten lumessa. Siinä olikin vähän miettimistä että mihin suuntaan koittaisin alkaa kahlaamaan, mutta onneksi lumi alkoi kantamaan minua uudestaan vähän matkan päässä!

 

Tämän alla olevan kuvan otin sen vuoksi että koitan todistaa että kyllä se lumi mua kantaa siinä ladun vieressä  :)

 

Puistokin näytti näin kivalle iltahämärissä:

 

Loppuun vielä tämmönen kuva...elikkä kyllä se hiihtäjä neitikin pääsi pelailemaan ennen nukkumaan menoa. Tässä on menossa golfin harjoitus lyönnit eli kunnon peli ei ole vielä alkanut.

Lapset pelasivat golfia, keilausta ja nyrkkeilyä ( joka vaikutti mun mielestä aika hurjalta)

Minä ja mies jatkoimme pelaamista kun lapset oli saatu nukkumaan. Hauskinta oli luoda oma "mii" elikkäs oma pelaaja profiili sillä miehellä siitä tuli aika näköinen.  Mun pelaajahahmosta ei tullut ihan niin näköinen kun en saanut pitkiä hiuksiakaan (sitä vois kritsoida), mutta pikku yksityiskohta kylläkin löytyi eli luomi poskeen kuten mulla onkin oikeasti  :)

Minä pelasin ekana iltana golfia ja keilausta sekä pöytätennistä ja melontaa. Kaksi viimeistä oli tosi hauskoja ja kilpailuviettiäkin ja jännitystäkin syntyi vähän. Keilaus ja golfi olivat vähän liian rauhallisia mulle.

Tottumattomalle pelaajalle kävi kuitenkin niin että niska ja hartiat menivät jumiin ja yöstä tuli tosi huono. Hartioita, niskaa ja päätä särki ja näin lisäksi painajaisia sen ajan kun nukuin. Noh, pitää varmaan harjoitella lisää niin ehkä se siitä  :)