Mä olen tainnut saada auringon pistoksen tuosta kevätauringosta. Olen hankkinut itselleni siinä määrin puuhastelua, ettei riitä vuorokaudessa tunnitkaan.  Listaan tähän vähän mitä kaikkea haluaisin tehdä ja yritän ehtiä tekemään.... paino sanalla yritän. Nämä eivät ole sitten tärkeys järjestyksessä vaan miten tulevat mulla mieleen.

1. Lankoja riittää tuhottavaksi. Vuodenaika vaihtuu ja pitäisi kevätpipoja kutoa lapsille. Lisäksi mulla on keskeneräisiä töitäkin muutamia.

Yllä kuvassa keskeneräiset villasukat ja päättelyä vaille olevat ranteen lämmittimet.

2. Lainasin kirjastosta peräti kaksi pikalaina kirjaa (vain viikko laina-aikaa eikä saa uusia) Hyvä jos toisen  ehdin viikossa luettua, kun paljon muutakin pitäsi ehtiä. Tuon Riadin tytöt olen halunnut pitkään jo lukea ja Puolikas keltaista aurinkoa vaikutti hyvältä takakannen perusteella. Tildan tapaan napparin mukaani lähinnä kauniiden kuvien vuoksi. En välttämättä ala ompelemaan siitä mitään, ellei sitten jotain tosi kivaa kaavaa löydy.

3. Kirjastosta lähti lainaan myös Novitan neulelehtiä joista tarkoitus etsiä uusia toteutettavia neuleohjeita.  Pari Maalla lehteä otin lähinnä fiilistely kuvien vuoksi. Taika lehdet taas ovat mun "ammattikirjallisuuttani" eli niihin perehdyn työni ja tottakai omien lasteni vuoksi. Haen uusia ideoita vaikka joiltakin osin mun ideapankki jo pursuileekin askarteluja, mutta ei ole pahitteeksi löytää lisää kivoja juttuja.

4. Haluan ehtiä käymään lenkillä

5. Wii Fit lauta (sekä lapsille Mario Kart) saapuivat eilen ja Wii fit lautaa haluaisin käyttää mahdollisuuksien mukaan kun aikaa liikenee.

6. Tämä on tärkein osa tätä postausta: Ostin sukset tänään!! Kyllä olen tästä haaveillut pitkään, vuosia. Mutta mies on saanut mut pessimistisillä näkökannoillaan aina luopumaan tästä. Nyt viimein päätin, että alennusmyyntiaika on hyvä hetki hankkia ne sukset. Vaikka minusta ei himohiihtäjää tulisikaan (enää) niin kyllä tämä on kannattava investointi kun enhän mä tästä enää kasva pituutta (painosta ei sit tiedäkään) niin ei nämä mulle pieniksi jää kuten lapsilla joille sit pitääkin ostaa suksia useinkin.

Olen hiihtänyt lapsuudessani ja nuoruudessa paljon. Tykkäsin osallistua hiihtokisoihin ja äidin ja isän kanssa hiidettiin paljon. Isän kanssa ehkä vähemmän, mutta äidin kanssa käytiin usein hiihtolenkillä ja hiihdin pitkiä matkoja jo pienestä pitäen. Olen kovasti haaveillut pääseväni itse hiihtämään omien lasten kanssa. Ensi talvi saattaa hyvinkin olla sitten vähäluminen, mutta onhan täällä aina pieni tekolumi latu  tehty jos ei muuten lunta olisi. Tämä mahtava talvi kyllä varmasti houkutteli muitakin kuin minut suksien ostoon. Kova into olisi nyt keväthangille päästä. Toivottavasti tässä vielä tulee hiihtokelejä, että ehtisin edes pari kertaa kokeilla suksiani. Kutos-kohta on siis: haluan ehtiä hiihtämään ennen kuin lumet sulavat!

Tämän kaiken lisäksi pitää myös ansaita rahaa eli tehdä töitäkin ja pitää koti siistinä. Emme voi elää kuin pellossa senkään vuoksi, että koti on mun työpaikkani.