Tänään on ollut erittäin hauska päivä. Värikäs voisi sanoa siksi, että ohjelmaa on ollut ja tulee vielä olemaan illalla lisää. Toiselta kantilta katsottuna värikäs siksi, että kuopus on viihtynyt tapansa mukaan paperin ja värikynien kanssa jo monen monta hetkeä tänäänkin.

Tästä seuraavasta kuvasta voi lukijatkin ottaa vähän väriä päiväänsä
jos oma päivä tuntuu kovin harmalta ;)

1385333.jpg

Ystävä, joka on Helsingistä täällä vierailulla tuli aamulla kylään 1-vuotiaan poikansa kanssa. Kyllä oli pikkumies kasvanut paljon sitten viime näkemän. Ystävän äiti oli lähettänyt meille kahdenlaisia itsetekemiään keksejä ja lapsille suklaamunat.

Pääsiäinen onkin kohta käsillä ja kävin kaivamassa kaapista omasta lapsuudestani asti käytössä olleen pääsiäiskukon. Se on jokavuotinen traditio, että kukko munii pesäänsä pääsiäismunia. Pääsiäisenähän kait kukojenkin on soveliasta munia.  ;)  Muina aikoina se on kanojen hommaa.  :) Niin ja muniihan se aapiskukkokin vanhan sanonnan mukaan.

Tässä siis kuva kukostamme, jonka minun äiti on tehnyt kun olin itse pieni.
1385240.jpg
Mulle meni aivan täydestä, että kukko ne suklaamunat ja muut herkut munii. Tunnustelin usein kukon vatsaa ja kun täyte oli vähän muhkuralla niin olin varma, että olin tuntenut sen munan siellä vatsassa.  :)

Tässä kukko on muninut pari munaa lapsille:
1385242.jpg



Tähän loppuun vielä kuva omasta lapsuudestani. Kuva on huonolaatuinen, koska otin sen kameralla vanhasta kuvasta eikä asetukset olleet parhaat mahdolliset (kamerassa). Minä siinä kuitenkin pienenä teen tuttavuutta saman pääsiäiskukon kanssa.
1385331.jpg