Tänään olen koittanut siivota aamupäivän ulkoilun jälkeen. Olen pessyt pyykkiä, jonka jälkeen jatkoin eilen aloittamaani inhottavaa hommaa. Nimittäin pesukoneen tiivisteiden puhdistusta. Niihin kertyy harmaata törkyä ilmeisemmin nestemäiset pesuaineet aiheuttavat sitä, vai olikos se sittenkin se fosfaatti mitä on useimmissa pesuaineissa. En nyt muista, mutta olen tästä asiasta jostain kyllä lukenut. Joka tapauksessa meillä käytetään pesuainetta jossa ei ole fosfaattia ja aine on myös jauhemaista. Joskus harvoin käytän nestemäisiä aineita. Hajustettomat aineet ovat myös käytössä sillä vanhemmiten nenä on tullut yliherkäksi sekä miehellä että minulla. On meillä hajustettuakin ainetta jota olen käyttänyt erääseen pojan pukuun jossa on omituinen haju mielestäni. Olen koittanu peittää sitä omituista hajua ja nyt kyllä puku käryää melkoisesti meidän eteisen kaapissa.

Nämä hajut ovatkin juuri ne siivouspäivän "ihanuus" joita otsikolla tarkoitin! Eikö voisi keksiä hajuttomia tai edes mahdollisimman neutraaleita tuoksuja siivous aineisiin. Lattian pesu aine tuoksui jollekin (en enää muista mille) ja vessan pesuaine se vasta käryää niin että ei meinaa hengittämään pystyä!! Todella usein saankin siitä pääni kipeäksi. Voi olla ettei moni muu ole huomannut lainkaan tämmöisiä vaan siivousaineet tuosuvat joidenkin nenään suorastaan hyville, mutta haju yliherkälle siivous tuntuu välillä melkoiselta suoritukselta.

Vielä olisi puuhaa tälle päivälle. Ulkovarasto kaipaisi järjestelyä ja minä taas kaipaan siihen miehen apua. Siellä on paljon hänen tavaraa joita en osaa järjestellä itse niin, että olisivat hyvin ja mies itse vielä löytäisikin sieltä tarvitsemansa. Varmaan jotain saadaan taas sieltäkin laittaa kierrätyskeskukseen. Alkaa nimittäin olla vähän turhan täyttä varastossa. Vaatehuoneesta ja sisältä kaapeista olen jo kerännyt jonkinlaisen saaliin mitä viedään kierrätyskeskukseen. Ehkä jollekin toiselle on hyvinkin käyttöä niille tavaroille jotka ovat meille turhia.