Viikko sitten levoimme ensimmäiset joulupiparit. Suklaatakin olen syönyt siihen tahtiin, että hirvittää. Päivät ovat kuitenkin olleet niin pimeitä ja synkkiä, että on hyvin voinut keskellä päivääkin sytytellä kynttilöitä ja tunnelmoida piparien, suklaan ja lämpimän kaakaon kanssa.

 

Mahdoinkohan kirjoittaa täällä blogissa siitä, kun sain naapuritalosta jäkälää pussillisen? Viimein sain siitäkin tehtyä asetelmia pihalle. Vielä olisi jäkälää jäljelläkin... mitäköhän siitä tekisi. Tässä kuitenkin yksi astelma jossa siis jäkälää, kuusen oksia, Komeamaksaruohon kukka (se punertava siinä keskellä) jonka nyppäsin omasta kukkapenkistä ja käpyjä. 

 

Meillä on viime aikoina pelattu todella paljon lautapelejä. Hoitolasten kanssakin pelataan (1-vuotiaskin menee hyvin mukana eikä koita sabotoida meidän peliä vaan istuu kiltisti mun sylissä apulaisena joka pitää kortteja tms kädessää.)

Tässä kuitenkin oman esikoisen nykyinen suosikki peli. Minun vanha Afrikan tähti. 


Tätä on nyt pelattu paljon ja itsekin tykkään pelata, koska tämä oli mun suosikki peli, jota pelasin erään ystäväni kanssa jossain vaiheessa päivittäin ja vielä monen monta kertaa päivässä. Samalla meillä oli outo tapa tuhota näkkileipä paketteja. Eli kiikutettiin rasva ja näkkäri paketti yläkertaan mun huoneeseen. Syötiin näkkäriä ja pelattiin. Erikoinen tapa, mut niin me tehtiin.

Omat lapset pelaavat tätä jo kahdestaankin. Esikoinen ohjeistaa pienempää. Sitä en tiedä huijaako, mut yks kerta kun satuin ohi kävelemään sopivana hetkenä epäilin, että veli oli laittanut afrikan tähden paikkaan minkä tiesi etukäteen. Tosin pikkusisko on voittanut niin monta kertaa kun ovat kaksin pelanneet niin tuskin veli silloin on huijannut.

Pelaaminen on kivaa ja mulla onkin ollut jo vuosia toivelista peleistä joita haluaisin meille. Olen vaan odottanut, että lapset kasvaisivat. Nyt varmasti näitä voisi jo pelata, mutta en tiedä tuoko pukki vielä tänä jouluna näitä. Eniten toivoisin Coronaa ja sen jälkeen muuttuvaa labyrinttiä. Sitä alkuperäistä versiota. Fortunakin on kiva peli, mutta sen yksi versio mulla pitäisi olla. Sen on äidin isä tehnyt omin käsin. Pitäisi vaan löytää se...on kait mun lapsuudenkodin vintillä jossain.