Äiti (Aki Sirkesalo)

äiti
sä et voi jättää
mua ilman turvaa
milloinkaan

äiti
vaikka kaikki mättää
ystävätkin pettää
sä et silloinkaan

kohdusta hautaan
vie yhteinen matka
vaikee ja haikee
tie elämän mittainen on

äiti
mä en ole yksin
vaikka merta monta
meitä erottaa

äiti
aina sylityksin
ajatusten aavaa
me seilataan

kohdusta hautaan
vie yhteinen matka
vaikee ja haikee
tie elämän mittainen on

äiti
mä en voi jättää
sua ilman turvaa
milloinkaan

äiti
vaikka kaikki mättää
ystävätkin pettää
mä en silloinkaan
äiti,
äiti
me toisiamme tarvitaan

.........................................


Tässä kuvia minusta ja omasta äidistäni. Kuvailin vanhoista kuvista digikameralla uusia kuvia joten laatu ei kovin hääppöinen ole.

Äiti ja minä Sääksjärven rannalla

1810278.jpg

Minä äidin sylissä mummuni kotitalon portailla (talosta oli kuvia muutama postaus sitten)

1810281.jpg

Lehmiä katsomassa tutulla maatilalla mökin lähellä.

1810284.jpg

Oman "mummolani" pihassa eli mökillä.

1810288.jpg

Tästäkin paikasta oli jokunen kuva muutama postaus sitten. Pihassa oli pieni hiekkapläntti tuolloin ja se riitti hiekkalaatikoksi hyvin :) Kuvassa näyttää näkyvän vielä vanhaa hirsitaloa tienpäässä. En nyt muista onko kyseessä sauna vai navetta. Sauna taisi olla viimeinen pystyssä oleva hirsirakennus äitini synnyinkodin rakennuksista. Tämä nykyinen jota kesämökki käytössä viimeksi on käytetty on äidin isän rakentama kenties sodan jälkeen. Tarkkaa vuotta en kyllä tiedä, että miten paljon sodan jälkeen.